
Drodzy mieszkańcy,
W związku z zamiarem przystąpienia przez Gminę Zawonia do Programu Priorytetowego NFOŚiGW „Usuwanie wyrobów zawierających azbest”, polegającego na demontażu, zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest, dofinasowanym z WFOŚiGW we Wrocławiu, informujemy, że można składać wnioski o dofinansowanie na zrealizowanie tego zadania na rok 2018.
Mieszkańcy, którzy wyrażają chęć usunięcia wyrobów azbestowych ze swoich obiektów, zobowiązani są do złożenia deklaracji przystąpienia do programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Zawonia w nieprzekraczalnym terminie do dnia 02.02.2018 r. Deklaracje złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
W oparciu o zebrane zgłoszenia od właścicieli nieruchomości Gmina Zawonia złoży wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dotację na ten cel.
WAŻNE!
Dofinansowanie kosztów obejmuje demontaż, transport, zbieranie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest i wynosi do 85 %. Informujemy, że nie będą finansowane koszty zakupu i wykonania nowego pokrycia dachowego. Powyższe koszty właściciel nieruchomości musi pokryć we własnym zakresie.
Jednocześnie informujemy, że złożenie deklaracji nie jest jednoznaczne z przyznaniem dofinansowania, gdyż realizacja programu uzależniona jest od otrzymania wnioskowanej dotacji ze środków NFOŚiGW oraz WFOŚiGW we Wrocławiu.
Dodatkowe informacje oraz druki deklaracji można uzyskać w Urzędzie Gminy Zawonia, pok. 11, tel. 071 312 81 82, wew. 39